לאחר ההחלטה בקבינט: סמוטריץ' ובן גביר חגגו בהתיישבות

ישראל רובין No Comments on לאחר ההחלטה בקבינט: סמוטריץ' ובן גביר חגגו בהתיישבות

לאחר שאתמול הקבינט אישר את הסדרתם של תשעה יישובים ביו"ש, השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' יצאו לחגוג עם המתיישבים והרימו לחיים. סמוטריץ': "זו התחלה, זה לא מספיק. אנחנו צריכים להסדיר את כל ההתיישבות הצעירה". בן גביר: "צעד חשוב מאוד אבל אני מקווה שזה רק התתחלה"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט המדיני ביטחוני החליט אמש לבצע הסדרה של תשעה יישובים ביהודה ושומרון, בתגובה לפיגועי הטרור הרצחניים בירושלים בשבועיים האחרונים. היישובים שהסדרתם אושרה הם אביגיל, בית חוגלה, גבעת הראל, גבעת ארנון, מצפה יהודה, מלאכי השלום, עשהאל, שדה בעז ושחרית. מדובר ביישובים שקיימים שנים רבות וחלקם אף עשרות שנים וכעת כאמור אישר הקבינט את הסדרתם.

השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יצאו לחגוג את ההחלטה עם אנשי ההתיישבות הצעירה. לקראת חצות הגיע יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לגבעת הראל בהתיישבות הצעירה ובישר להם על החלטת הממשלה והקבינט.

"אני לא חושב שראינו דבר כזה בשנים האחרונות, החלטה על הסדרת תשעה יישובים ביום אחד. חלקם גדולים וחשובים כמו פה, אחרים יהיו גדולים וחשובים כמו פה", אמר השר והוסיף: "יש גם סעיף בתוך ההחלטה שמאפשר לנו לקדם את ההסדרה של יתר היישובים" אמר סמוטריץ'.

"זו התחלה, זה לא מספיק. אנחנו צריכים להסדיר את כל ההתיישבות הצעירה, אנחנו צריכים לבטל את כל מגבלות הבניה ולאפשר פיתוח. יש לנו הרבה מאד תכניות בעניין הזה וצריך תפילות שנצליח – שנאזרח את המנהל האזרחי, שנטפל בפקקים במעברים, שנטפל בתשתיות כמו שצריך, שנעביר את כל הקרקעות לחטיבה כמו שצריך ולא נסתבך כל פעם עם הרשאות של כן ולא, כולל חקלאות ותעשייה" הוסיף.

השר סיפר על ביטול חוק ההתנתקות שעבר שעות ספורות קודם לכן בוועדת שרים: "העברנו את החוק לביטול ההתנתקות בוועדת שרים. יש גם דברים טובים". בדבריו, התייחס השר לפיגועים האחרונים ולמצב הבטחוני ואמר: "יש הרבה כאבים, באמת בימים האחרונים היה לנו קשה מאד, כמי שנושאים את האחריות על הכתפיים והכאב הוא גדול. אבל יש גם רגעים טובים ושמחים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע באמצע הלילה לישוב "שדה בועז", לחגוג את ההחלטה שיזם יחד עם שרים נוספים בקבינט, על הכשרת תשעה ישובים בהתיישבות הצעירה והפיכתם לישובים מן המניין.

השר בן גביר אמר לתושבים: "יום גדול, צעד חשוב מאוד אבל אני מקווה שזה רק התתחלה. סיכמנו עם ראש הממשלה על המשך ההסדרה וזה מה שצריך להיות. מצד שני, אנחנו מבינים שחייבים להמשיך גם בפעולות ענישה, הרתעה וסיכול הטרור, המצב במזרח ירושלים יצא אתמול לדרך, אחרי שגם ראש הממשלה קיבל את עמדתי והבין שזה מה שקריטי למלחמה בטרור ובעזרת השם המבצע ימשך במטרה להתחיל ולהחזיר את המשילות גם לשכונות מזרח העיר, שנזכה לתת תשובות לטרור גם בהתיישבות וגם במכה חזקה".

תושבי הישוב הודו לשר בן גביר על הפעילות המאומצת להכשרת הישוב ואמרו לשר "22 שנה חיכינו לזה".



0 תגובות